08/07/2017 – Verslag Knesselare

20170708flabbaert
Flabbaert Cycling Tour – Knesselare – 65 km

Bij deze warme temperaturen zijn er nog Unitassers die voor een stunt kunnen zorgen. Toen we in Knesselare aankwamen was Willy reeds vanuit Wijnhuize naar Knesselare gefietst en moet hij nog terug naar de heimat.
Wij houden het op een kortere afstand en vertrekken voor 65 km. Nadat de 35 km al vlug afsloeg geraak ik verzeild bij een drietal leden van Centrum Sportief Eeklo. De derde in de rij slaat al vlug een praatje terwijl hij de twee anderen aanmaant om niet boven de 27 km te fietsen. Het zijn drie jonge senioren die van fietsen hun bijna dagelijks tijdverdrijf maken en soms uitstappen tot 200 km maken in de week. Gevaarlijk volk om uit de wielen gereden te worden… Maar op een brug over de spoorweg voel ik dat mijn babbelgenoot een man van het vlakke land is. Na goed 22 km rijden ze door voor de 95 km. Ik voel nu zelf beter de Zuidwestenwind die op mijn neus blaast. Maar bij deze temperaturen is dit zalig.
Snel sta ik in de bevoorrading van de Torhoutse wijk Drie Koningen. Alles is er prima in orde en er is heel wat volk dat blijft aan de goed gevulde tafels rondhangen. Ik kies ervoor om snel terug te vertrekken. Via een zijweg van de expressweg gaat het vlot tot buiten Torhout richting E403. Snel wordt ik ingelopen door een vijftal fietsers die er met de wind van achteren de pees opleggen. Ik sluit aan en merk dat er een dame-seniore het tempo dat steeds rond de 30 per uur ligt weet te volgen. Het oversteken van de E403 brengt de eerste barsten bij ons zestal. De koppositie wordt voortdurend ingenomen door een Vlaamse Grimpeur en eentje met een Randonneurstruitje. Overnemen is niet aan de orde. In het oplopende Lippensbos, de brug over de E40, de spoorwegbrug en nog een paar valse heuveltjes kraakt het drietal stilaan onder het tempo van ons kopduo en zo rijden we een ultiem stukje voor het binnen rijden van Knesselare met mijn twee gangmakers frontaal tegen de wind de laatste hindernis voorbij.
Zalig is het volle terras aan de sporthal, tijd voor een frisse koele pint…
800
Onze dameskampioene 2016 samen met manlief Patrick bij de stopplaats aan de Dodengang te Diksmuide waar zij het keerpunt bereikten van de 130 km tocht. Duidelijk op weg naar de verlenging van haar kampioenstitel…
Meer foto’s van MCC

